Навчаємось цікаво за технологією М.Зайцева
Не вчитися, а грати! Так коротко можна охарактеризувати інноваційну технологію навчання грамоти Миколи Зайцева. Принциповим положенням техногогії є одночасний розвиток дітей з навчанням їх читання. Навчання читання поєднується із грою, співом.
З вересня місяця 2018 року у групі «Калинка» функціонує гурток «Читайлик», керівником якого є Анна Олександрівна Гавриш.
Заняття гуртка завжди проходить динамічно, у формі гри. Під час ознайомлення з кубиками і таблицями найбільш цікавими для дітей були такі вправи: «Вгадай, який кубик звучить», «Побудуй башточку чи паровоз», «Якого кубика не стало?», «Що змінилось?», «Знайди своє ім’я» тощо.
Дошкільнята граються з «Кубиками Зайцева», які різняться за кольором, об’ємом, вагою, звучанням та вібрацією наповнювача. Читаючи склади, перестрибують через кубики, які з часом з’єднують у слова, утворюють довільні комбінації із кубиків, читають смішні слова, а потім і справжні, «підписуючи» кубиками картинки.
Вихованці грають в такі ігри, як «Варення для Карлосона», «Ягідки для ведмедика», «Склади пірамідку», «Відшукай дитинчат черепашки», «Склади з кубиків назву до картинки», «Завантаж машину», «Підбери Метелику квіточку», «Виклади слово і прочитай», також підбирають склади до заданих приголосних, складають розрізні картинки, викладають слова та читають їх.
Працюючи за інноваційною технологією, «калинчата» краще опановують мовлення та грамоту. Проспівування складів використовується як фонетична розминка і супроводжується рухами та є чудовою «гімнастикою для розуму», що сприяє коригуванню звуковимови. Дітям подобається супроводжувати пісеньки рухливими рухами рук, плесканням у долоні, притупуваннями, за сигналом вихователя робити паузу, співати голосніше чи тихіше, швидше чи повільніше.
Навчання читанню дошкільнят – цікава справа. Під час ігор з посібниками діяльність малят насичена цікавими ігровими ситуаціями.
Заняття гуртка за інноваційною системою Зайцева робить процес навчання легким, зрозумілим та захопливим.