Рекомендації батькам

Музика на кухні

Вдома не у всіх є музичні інструменти, а інколи так хочеться на чомусь пограти… Пропоную згадати про ложки, тарілки,  келихи, стакани, каструлі та кришки тощо, які можуть замінити  їх,  і, використовуючи які,  можна, з великим задоволенням, влаштувати домашній концерт.

Почнемо зі звичайних ложок. Можна взяти дерев’яні, або звичайні металеві, та вдаряти ними в потрібному ритмі.

https://www.youtube.com/watch?v=_5qFncrZvTA  – гра «Ложки».

Продовжимо експериментувати на  каструлях . Якщо їх верх обтягнути поліетиленом, вийде гарний барабан.

По алюмінієвих каструлях та ковшиках можна вдаряти ложками. Якщо не стукати щосили, то вийде гарний музичний інструмент – барабанна установка.

А якщо взяти пластикові тарілочки, то можна не лише пограти, а й потанцювати з ними.

https://www.youtube.com/watch?v=ZkjiO1CwpHA – гра  «Тарілочки».

Гарна музична мелодія виходить на келихах, наповнених водою.

https://www.youtube.com/watch?v=aC1oHxHhcB4 – «Співаючі келихи».

https://www.youtube.com/watch?v=xav_9kr3rLg – гра на скляних келихах «П.Чайковський в склі» (для слухання).

https://www.youtube.com/watch?v=47TGXJoVhQ8 – Полонез М.Огінського (для слухання).

Для розвитку уваги та відчуття ритму у дітей дошкільного віку я пропоную пограти в такі музично-ритмічні ігри з використанням стаканчиків:

https://www.yuotube.com/watch?v=VytkIkzbNBw – гра «Стаканчик».

https://www.youtube.com/watch?v=8HlmhqvCqa4ритмо-гра «Веселі стаканчики».

https://www.youtube.com/watch?v=8HlmhqvCqa4 – гра «Веселі стаканчики».

https://www.youtube.com/watch?v=ls3cX96zfWE –  гра «Вчимо ритм разом з татом».

Спробуйте використати не тільки названі предмети  а й інше  приладдя в якості музичних інструментів для створення «музики на кухні».

Вам і вашому малюку  це обов’язково сподобається!!!

 

Сімейне дозвілля з творчими завданнями

Все, що ми беремо з собою у своє доросле життя – закладено в нас, насамперед, сім’єю в часи сімейного спілкування і сімейного дозвілля.

Практичні рекомендації для батьків

Для розвитку відчуття ритму пропоную виконати такі завдання:

  1. Вивчити тривалості нот. Довгі та короткі ноти. https://www.youtube.com/watch?v=R40gSRzRBGE
  2. Закріпити тривалості нот під час музичних вправ:
  1. Пограти в гру «Увага та ритм» (в ході презентації іде пояснення виконання гри) https://www.youtube.com/watch?v=sJbkRHdJqDw

  Для розвитку музичного слуху можна пограти з дітками в гру «Відгадай пісню».     

          

Спочатку пропоную вам разом з дітками прослухати пісні за посиланнями:

«Подоляночка» – https://www.youtube.com/watch?v=ZlXsvT3VSUo

«У лісі, лісі темному» https://www.youtube.com/watch?v=0Oy6SKiZdm8

«Два веселих гусі» https://www.youtube.com/watch?v=XwdPhmHleSY&list=PLY48JYf7BlXS_Q-OiNxXdfgyGRQFSWMuP

«Булька» https://www.youtube.com/watch?v=dOhEafTg2L8

«Ми з бабусею» https://www.youtube.com/watch?v=6xkgcvFSCVw&list=RD6xkgcvFSCVw&start_radio=1

Після прослуховування усіх пісень вмикайте за посиланнями, в будь-якому порядку, музичні фонограми. Дітки із задоволенням будуть вгадувати знайомі їм мелодії:

 «Подоляночка» – https://www.youtube.com/watch?v=V_DgXblB9_I

«У лісі, лісі темному» https://www.youtube.com/watch?v=8wqkNsqqn7Y

«Два веселих гусі» https://www.youtube.com/watch?v=MpoPor28LmY

«Булька» https://www.youtube.com/watch?v=NobQhbDmmB8

«Ми з бабусею» https://www.youtube.com/watch?v=BuLDN4fHMh4

     

Грайтеся разом з дітками, і ви побачите, що музика  несе з собою позитивні емоції, сяючі дитячі очі та бажання дітей втілювати свої музичні враження.

 

Музика – світ радості й любові 

Музика – світ радості й любові, музика – це стенограма емоцій.

Емоції, які так важко описати,  безпосередньо передаються людиною в музиці,  в цьому її сила і значення .                 Л.М.Толстой

Музика – могутній засіб всебічного розвитку дитини, формування її духовного світу. Вона розширює її кругозір, знайомить з різноманітними явищами, збагачує почуттями, викликає радісні переживання, сприяє вихованню правильного ставлення до навколишнього світу. Залучення до музики активізує сприймання, мислення та мову, виховує високий естетичний смак, розвиває музичні здібності, уяву, творчу ініціативу, всебічно впливає на її розвиток.

Музика для дитини – світ радісних переживань.

Ми завжди починаємо день з пробудження. І від того, в якому настрої ми прокинемося, й буде залежати те, як пройде весь день. Для того, щоб ваші дітки починали його з  хорошим настроєм,  пропоную зробити ранкову зарядку під запальну музику.

Для діток 3-4 років:   https://www.youtube.com/watch?v=4g6Cd1X7lUU

Для діток 4-5 роки:   https://www.youtube.com/watch?v=c0_apcnVTKU

Для діток 5-6 років:   https://www.youtube.com/watch?v=c0_apcnVTKU

https://www.youtube.com/watch?v=l9pDnUJOqMM

Музика, як і художнє слово чи картина, повинна стати для дітей способом вираження почуттів, настрою, ідей. Слухання музики розвиває інтерес до неї,  розширює кругозір, підвищує музичне сприйняття. Дуже корисно слухати класичну музику таких композиторів як: П.Чайковський, А.Вівальді, А.Моцарт…

https://www.youtube.com/watch?v=M2T-AtrVEWU  – П.Чайковський  балет «Лускунчик»;

https://www.youtube.com/watch?v=468onQOJSl8   –  П.Чайковський  Танець феї Драже;

https://www.youtube.com/watch?v=xsUxb6Lv1Sc –  П. Чайковський Адажио

https://www.youtube.com/watch?v=TiD_Fv0oLls  –  А.Вівальді  «Пори року» Весна;

https://www.youtube.com/watch?v=UyG9RBBOo8g  –  А.Моцарт.

Ще одним важливим фоктором музичного розвитку дитини є спів.

Спів пісні має помітний вплив на виплеск емоцій, покращення настрою, виникнення почуття безпеки та сміливості у прояві себе. Діти, які співають – веселіші, спокійніші та сміливіші. Крім того, спів покращує увагу.

Спів приносить емоційну розрядку і сприяє виходу накопичених емоцій, як приємних, так і неприємних, завдяки чому дитині легше зберегти гармонію й душевну рівновагу.

Пропоную розучити з дітками гарні та веселі пісеньки:

Для дітей 3-4 років:

https://www.youtube.com/watch?v=AoYQaZaA10s   –  «Я лисичка я сестричка» ;

https://www.youtube.com/watch?v=XwdPhmHleSY&list=PLY48JYf7BlXS_Q-OiNxXdfgyGRQFSWMuP – «Два веселих гуся»; «Мішка косолапий».

Для дітей 4-5 років:

https://www.youtube.com/watch?v=FFS-q_aWZ6Y   –  «Мурчик мяу»;

https://www.youtube.com/watch?v=pRqqNiLh5uw   «В гості до бабусі»;.

Для дітей 5-6 років:

https://www.youtube.com/watch?v=w4RVB0-wotw  – «Подарую посмішку я тобі» (пісня караоке);

https://www.youtube.com/watch?v=jjdF8xpwmnw   «Подарую посмішку я тобі»  (фонограма з караоке);

https://www.youtube.com/watch?v=PilKbv3SME0  – «Котику мурчику» ;

https://b-track.com/track/%D0%BC%D0%B0%D0%B9-%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D1%8F-%D0%BA%D0%BE%D1%82%D0%B8%D0%BA%D1%83-%D0%BC%D1%83%D1%80%D1%87%D0%B8%D0%BA%D1%83-96711  «Котику мурчику» (мінус).

Завдання батьків вчити дитину любити пісню, насамперед, –  народну пісню, тому що народна пісня має художньо-виховну цілісність.

Приклади українських народних пісень:

https://www.youtube.com/watch?v=Mb6VI4gJtrc        –  «А мій милий вареничків хоче»;

https://www.youtube.com/watch?v=YdBztwTWKKE    –  « Ой на горі два дубки»;

https://www.youtube.com/watch?v=PMOnhzqIgkY     –   «Грицю, грицю, до роботи»;

https://www.youtube.com/watch?v=yb7aoaEwgBM     –   «Як служив же я у пана»;

https://www.youtube.com/watch?v=XD8im4kICtI         –   « Ой на горі жито, сидить зайчик».

Музику можна слухати перед сном, щоб допомогти дитині заспокоїтися і розслабитися. А найкраще це зробить колискова пісня.  Колискова пісня – це «тепла» нитка, яка передає світ любові, доброти, ніжності, ласки, турботи, мудрості від матері до дитини.  Прислухаючись до маминого співу малюк швидше і спокійніше засне. Також,  коли дитина лягає в ліжко, можна не лише заспівати пісеньку, а й увімкнути спокійну, тиху, мелодійну, м’яку музику, яка викличе в дитинки позитивні емоції.

Зробіть спів та прослуховування колискових незмінним ритуалом, що супроводжує вкладання малюка до ліжечка, а не винятком з правил.

Любі мами! Співайте колискові частіше! Для себе, своєї дитини і її світлого майбутнього.

Колискові:  https://www.youtube.com/watch?v=sCg6VF_YkZUгрузиться

https://www.youtube.com/watch?v=lzbQgwjy8wc

Музика – це чудотворний засіб залучення дітей до добра, духовності, найщиріше мистецтво, яке дає змогу висловити найсвітліші почуття, дарує дивовижні емоції та радість, допомагає відкривати безмежний світ людських почуттів, гармонії та краси.

Нехай музика звучить завжди у ваших серцях!

 

Музичні інструменти, які діти можуть виготовити разом з батьками 

Музичний інструмент для дитини — символ музики, а той, хто грає на ньому – майже чарівник. Залучення дошкільника до створення дитячих музичних інструментів дає йому можливість відчути себе творцем, заохочує уважніше ставитися до звуків, по-іншому сприймати навколишнє середовище.

Робити інструменти своїми руками не так складно, а ще цікавіше – придумувати нові.  Як зробити музичні інструменти своїми руками?

Вся принадність саморобних музичних інструментів в тому, що коштують вони копійки, а процес від їх виготовлення припаде до душі не тільки дорослим, але й дітям. Тільки уявіть, скільки захоплення буде у малюка, який самостійно виготовить маракаси, барабан, кастаньєти! Звичайно, саморобні інструменти не видають ідеальний звук, але головне не в цьому. Заняття з виготовлення саморобних музичних інструментів дуже корисні  тим, що дитина вчиться розрізняти їх види, розуміє принцип дії кожного з них, знає, з яких деталей вони складаються. І головне – спільна праця зближує, а це корисно і для батьків, і для малюків.

Так які музичні інструменти можна виготовити своїми руками?  Пропонуємо нескладні але цікаві варіанти!

Барабанна установка

 Для її виготовлення вам буде потрібно: жестяні банки різного розміру (гострі края обробити і з внутрішньої сторони наклеїти ізоляційну стрічку), скотч, кольорова стрічка.  Замість паличок можна використовувати олівці.

Кастаньєти

Цей музичний інструмент – прекрасний помічник у вивченні ритму. Зробити кастаньєти своїми руками дуже просто: візьміть дві металеві кришки, наприклад, від жерстяної банки з чаєм. До тильній стороні кожної кришки прикріпіть по шматочку тканини так, щоб дитина могла надіти кастаньєти собі на пальці. 

Маракаси

Це, мабуть, один з інструментів, з яким малюк знайомиться, будучи ще в пелюшках. Маракаси – шумовий інструмент. Брязкальця та інші шумові іграшки для немовлят є прототипом маракасів. Зробити їх в домашніх умовах простіше простого, причому варіантів може бути незліченна безліч. Так, маракаси можна зробити з пластикових пляшок; баночок від кави; яєць від кіндера-сюрпризу; картонних циліндрів від пергаменту або паперових рушників та ін.

Бджілки

Для їх виготовлення використовуємо яйця кіндер сюрприза, ізоленту. Для  наповнення бджілок використовуємо: пшон, гречку, квасолю, рис, гайки, монети, бісер, тощо.

Гуслі

Нам знадобляться: канцелярські гумки на струни, коробка від DVD дисків – для резонатора, кольоровий папір, паличка або олівець. У футлярі від диска проріжте отвір, натягніть канцелярські гумки на футляр. Під гумки-струни підкладіть карандаш- вони піднімуться. Налаштування інструменту можна регулювати, підібравши гумки різної товщини (чим товстіша гумка, тим нижче звук).

Дітям дуже цікаво грати на саморобних музичних інструментах, а особливо якщо вони самі їх зробили.

 

Родинний кінозал

 

Завжди цікаво подивитися та обсудити з дитиною поведінку улюблених героїв з давно знайомих казок. А якщо казки музичні, це ще цікавіш. Приємного перегляду!

Рукавичка https://www.youtube.com/watch?v=zNYoWEdJTzk

Івасик Телесик https://www.youtube.com/watch?v=8xnkfXAyNdo

Ходить гарбуз по городу https://www.youtube.com/watch?v=4g_0iuPR0VY 

 

    

 

Послухайте  та заспівайте разом з малюками

Веселі та жваві пісеньки, які принесуть  вам немало цікавих та захоплюючих моментів під час спільного співу з дітьми.

Сніговик https://www.youtube.com/watch?v=onhb3d_Lhqg

Пісня Лисички https://www.youtube.com/watch?v=-cPQ8zaynyE

Про Котика Мурчика https://www.youtube.com/watch?v=FFS-q_aWZ6Y

Мамочка моя https://www.youtube.com/watch?v=whxHsJEPCPo

Черепаха  АхаАха https://www.youtube.com/watch?v=PjTj4a1N9jg

 

           

Пограємо у оркестрі всією родиною

Як уже зазначалося раніше, в музичні інструменти можуть перетворитися в’язка ключів (дзвіночки), каструлі, або пластмасові миски (барабани), пляшечки від йогуртів, наповнені крупами (маракаси). Залучіть до придумування нових музичних інструментів ваших малюків, грайте, дивлячись на картинки – підказки у відео, і отримуйте задоволення від звучання сімейного оркестру.

Рукавичка  https://www.youtube.com/watch?v=5Y1TJF3B-tQ

Листопад  https://www.youtube.com/watch?v=zjrZlghGZb0

Осіння подорож листка  https://www.youtube.com/watch?v=gjOnrxiBfGw

Гномики   https://www.youtube.com/watch?v=DS5OeSdSTLE

 

    

  Що  ми  чуємо?

Розвивати звуковисотне сприймання допоможуть музичні ігри. Пограйте разом і визначте за музикою знайомих героїв.

Кого зустрів колобок  https://www.youtube.com/watch?v=7fAGrywgpL8

Теремок  https://www.youtube.com/watch?v=BsxYErD3MJo

   Покажіть малятам презентацію з музичними інструментами, познайомтесь з їх звучанням

Звуки музичних інструментів  https://www.youtube.com/watch?v=Aeq7Kyrbz5s

  А тепер спробуйте разом відгадати, який інструмент продається в музичному магазині.

Музичний магазин  https://www.youtube.com/watch?v=C_eE6U8gals

 

    Поради матусям і татусям від дітлахів перед святом

                                      

Порада перша: милі батьки, одягніть мене так, щоб мені було зручно, щоб деталі костюму під час руху не падали і не відривалися, тоді я буду почуватися вільно, розкуто, і буду просто красунчиком (пам’ятайте, новий спортивний костюм і нові джинси – це не святковий одяг!)

Порада друга: черевички повинні бути підібрані за розміром і зручно застібуватися, щоб у таночку я не перечіплювався і не зупинявся!

Порада третя: не забудьте про гребінець, створіть мені акуратну зачіску, щоб, зайшовши на свято в зал, вид мій всіх зачарував!»

Порада четверта: будь ласка, не приходьте в останні хвилинки перед моїм виступом , не псуйте мені настрій і не примушуйте нервуватись, і тоді я заспіваю і станцюю – просто клас!

Порада п’ята: не шкодуйте для нас долоньок, плескайте нам після виступу, ми для вас дуже стараємось, з усіх сил ! Підтримайте нас хорошим настроєм!

Порада шоста: відключіть мобільні телефони, адже ви прийшли на концерт, а ми, маленькі артисти, відволікаємося на сторонні шуми, і крім того, це заважає іншим глядачам. Пам’ятайте, ми беремо з вас приклад у всьому! Навчіть нас бути культурними людьми!

 

 Заспівай мені, матусю, колискову

Скільки ласкавих слів знаходить матір, заколисуючи своє дитя. Малюк ще не знає мови, не розуміє слів, але слухаючи колискову, він заспокоюється, затихає, засинає. Це перша в його житті музика. Вона сприймається малюком з магічною силою, бо виходить від самої рідної, найдорожчої істоти – матері.

Ритм колискової пісні, зазвичай співвіднесення з ритмом дихання і серцебиттям матері дитини, грає важливу роль в їх душевному єднанні. Через колискову у дитини формується потреба в художньому слові, музиці. Поступово, звикаючи до повторюваних інтонацій, дитина починає розрізняти окремі слова, що допомагає їй оволодіти мовою, розуміти її зміст.Співайте дітям перед сном.

Співайте, як можете, на будь – який мотив, зручний для вас. Головне – співати з любов’ю. Нехай ваші діти також вивчать колискові пісні і співатимуть їх своїм лялькам. Цей чудовий досвід стане в пригоді, коли вони самі станутьмамами і татусями.

http://www.youtube.com/watch?v=yphMJTUyRH8#t=22

http://www.youtube.com/watch?v=XyILd1co8h4

 

 Навчіть мене співати 

Один з компонентів музичного слуху – вміння чисто, без фальші, співати – багато в чому залежить від того, що співає мама. Справа втому, що слух розвивається тільки разом з голосом. Якщо мама не співає разом з дитиною, то малюк просто не навчиться це робити.  Наспівуючи разом з мамою просту пісеньку, дитина інстинктивно прислухається до маминого голосу: а чи так я співаю,як вона? Потрапляє спочатку у дві ноти, потім в три. У такі моменти вона інтуїтивно зчитує інформацію, запам’ятовує, як працюєголосовий апарат, дивиться, як мама бере дихання. Це теж дуже важливий компонент співу.

Іноді дитина не співає,бо не розуміє, коли треба вдихнути.Спів для малюка – важка робота, тому що він задихається,чинедотягуює фразу. Саме тому так важливий мамин спів, адже під магнітофон правильно братии дихання не навчишся.

Для спільногоспіву дуже важливо правильно вибирати пісні. Дворічному малюкові популярні «дорослі» пісні не підходять–занадто складні длявиконання. Навіть дитячі пісеньки не всі для цього годяться.

Для малюків краще вибирати коротенькі поспівки з двох фраз, поки малюк не навчиться виконувати їх чисто. Не забувайте проте, що під пісеньку добре б пританцьовувати або акомпанувати на справжніх і саморобних інструментах: кубиках, дерев’янихпаличках … Такий ритмічний рух дає відчуття такту. Практика показує, що малюки, які в ранньому віці не рухалися під музику,танцюють і співають, не витримуючи ритму.

 

    Музична етика

Необхідно слухати музику в сім’ї.  Потрібно , щоб дитина навчилася слухати музику і полюбила її. З дітьми треба співати пісні тільки для їхнього віку.

Дорослі повинні берегти дитячий голос . Не можна розмовляти з дітьми занадто голосно , а також стежити за тим , щоб і діти не надто голосно говорили , так як крик та шум псують голос, притупляють слух і впливають на їх нервову систему.

Дітям шкідливо співати в холодну погоду. Навчати дітей співу може не тільки педагог , але і батьки, що мають невелику музичну підготовку. Тривалість занять 10-12 хвилин. Для музичних занять діти обов’язково повинні мати спеціальне взуття , зручне для рухових вправ ( чешки).

 

Як розвивати музичний слух?  ​​​​​​​

Це питання цікавить багатьох батьків, і в першу чергу тих, які хочуть вчити своїх дітей музиці . Естетичне сприймання музики  не розвивається саме по собі. Потрібно, щоб дитина систематично спілкувався з музикою.

Дитина 3- х років ще не вміє слухати музику, не може зберегти увагу довгий час, тому краще слухати короткі пісеньки, п’єси з яскравим музичним образом. Для дітей цього віку  характерно висловлювати свої почуття в русі, грі. Виконується « Колискова» – і всі діти качають ляльку; зазвучала весела музика – і всі діти починають пританцьовувати. Навчившись в русі слухати музику, дитина починає розуміти настрій, переданийкомпозитором .

Дошкільний вік надзвичайно важливий для подальшого оволодіння музичною культурою. Якщо в процесі музичної діяльності буде сформована музично – естетична свідомість, це не пройде безслідно для подальшого розвитку дитини, її загального духовногостановлення .