Рекомендації батькам

 Рухова активність – запорука здоров’я

Іноді обставини складаються так, що діти змушені бути вдома, але для покращення самопочуття і фізичного розвитку  вони повинні  якомога більше рухатися протягом дня.

Щоб Ваш день розпочинався у гарному настрої,  почніть його з ранкової гімнастики (зауважте, для дітей 2-3років її тривалість  до 5 хвилин,  а 5-6 років – до 12 хв).

Ранкова гімнастика https://www.youtube.com/watch?v=w7Rhi4zElIE

Зарядка для дітей “Прокидайтесь, соні!”

https://www.youtube.com/watch?v=HK41XBOx9LQ

Більше частину часу діти перебувають без руху, дивлячись телевізор, граючись в настільні ігри та ігри онлайн (використовуючи різні газжети). У дитини знижується працездатність. проявляються негативні емоції. Тому при виявленні у дітей перших ознак перевтоми необхідно робити перерви – виконувати  фізкультхвилинки.

Фізкультхвилинка”В лісі”

Діти вранці рано встали, за грибами в ліс пішли.(ходьба на місці)
Присідали, присідали,
Білий гриб в траві знайшли. (присідання)
На пеньку ростуть опеньки,
Нахиліться до них, швиденько,
Нахиляйся, раз – два – три,
І в козуб набери! (нахили) Он на дереві горіх.
Хто підстрибне вище всіх?(стрибки)
Якщо хочеш дотягнутися,
Треба сильно потягнутися. (потягування, руки вгору)
Три години в лісі ходили,
Всі стежки переходили.(ходьба на місці)
Всі втомилисяь- довгий шлях –
Діти сіли відпочивать.(діти сідають)

 

Фізкультхвилинка «Бедрик» https://www.youtube.com/watch?v=4g6Cd1X7lUU&t=64s

Фізкультхвилинка  «СКІК ТА СКОК» https://www.youtube.com/watch?v=kNWwid8OAVM

Для профілактики втомлюваності, активізації рухової діяльності  необхідно проводити руханки з використанням інтернет ресурсів. Вони містять вправи,знайомі дітям та легкі у виконанні. Руханки для дітей під музику, веселі  пісні – не лише розважать, але й покращують настрій та здоров’я.

Руханка  «ТУК-ТУК» https://www.youtube.com/watch?v=T7ofWPCl8-E

Руханка «Якщо ти щасливий» https://www.youtube.com/watch?v=lCyFLC7SKbg

Щоденно рекомендуємо проводити пальчикову гімнастику – ігрові вправи для розвитку дрібної моторики, тобто рухливості пальців та кистей рук дитини. 

Пальчикова гра «Дощик»  https://www.youtube.com/watch?v=F6yLsYcyuNI

«Спритні долоньки»   https://www.youtube.com/watch?v=lhn_AUk2sOo

Музична пальчикова гра “Ромашка” https://www.youtube.com/watch?v=5-F5X5jOly8

Не забувайте чергувати творче дозвілля дітей з активними і рухливими іграми, які сприятимуть  розвитку спритності, уваги, швидкості реакції, уміння реагувати на сигнал.

З дітьми вдома можна пограти в такі ігри:

Море хвилюється

Діти ходять в різних напрямках, ведучий промовляє: 
– Море хвилюється раз, море хвилюється два.
Море хвилюється три, морська фігура, на місці замри!

Діти раптово зупиняються і кожний із них зображує придуманий рух. Ведучий вибирає те, що йому найбільше сподобалось, діти міняються місцями, гра повторюється.

Не зачепи!

На підлозі розташовують  5-6 кубиків на відстані, приблизно, 50 см. один від одного,  в один ряд,  дитина повинна обійти їх, проповзти між ними, перестрибнути,  переступити… Хто не зачепив  хлдного кубика, той і  переміг.

     Твістер

Твістер – рухлива гра. Ігрове поле , що  складається із кольорових кіл (червоний, синій, жовтий, зелений) великого розміру, у діаметрі 30см. у чотири ряди по шість штук у кожному. Спеціальна рулетка розділена на 4 секції: права, ліва рука, права та ліва нога. Кожна секція розділена на чотири кольори. Післі обертання рулетки гравці рухають руку або ногу в точку відповідного кольору. При відсутності рулетки  можна використати онлайн рудетку для гри в Твістер.

 

Знайди зниклий предмет

У кімнаті ховають предмет і просять дитину його знайти, використувуючи терміни “тепло”, “холодно”. 

 

 Рухлива гра “День і нічhttps://www.youtube.com/watch?v=Y8pbzgi6D5s

Коли грає швидка, весела мелодія – дітки  стрибають, танцюють, а коли лунає спокійна – діти змінюють рух – присідають, імітучи сон.

Будьте завжди здорові та активні!

 

 Що повинен вміти ваш малюк

3-4 роки малюк вміє:  стояти з заплющеними очима (15сек.),  стопа по прямій лінії, носок лівої ноги примикає до п’яти правої;  пройти по гімнастичній лаві;  присісти 6 разів підряд в рухливому темпі;  перестрибнути з місця через перешкоду (висота 5 см.);  підкидати та ловити м’яча двома руками (3-4 рази підряд).

4-5 років дитина вміє:  стояти на одній нозі з відкритими очима (15сек.);  переступати через рейки гімнастичної драбини (висота від підлоги 20см.);  робити вправу “велосипед”;  підлізати під резинку боком не торкаючись підлоги руками (резинка на рівні 50см. від підлоги);  відбивати м’яча від землі однією рукою 5 разів підряд.

5-6 років дитині під силу:  стояти на одній нозі з закритими очима (15сек.);  пройти по лаві, переступити м’яч;  нахилятися тулубом вперед, 6 разів підряд (з положення лежачи на спині);  бігати з подоланням перешкод, оббігати кеглі, пролізати в обруч, перестрибувати через перешкоди; дитині під силу відбити м’яча від землі однією рукою 10 разів підряд (не сходячи з місця).

6-7 років дитина вміє:  стояти на носочках з відкритими очима (10сек.);  пройти на носочках по лаві з набивним мішечком на голові;  повільно присісти 4-5 разів підряд;  низка перешкод: оббігти кеглі, проповзти по-пластунськи, провести м’яч ногами по доріжці; підкидати та ловити м’яча двома руками з оплесками.

Ігри та заняття для дітей восени на свіжому повітрі

Незважаючи на те, що осіння погода досить нестійка, дітям щодня потрібно проводити час на свіжому повітрі. Кращими місцями для психологічного і фізичного відпочинку дитини є парки, сквери та інші зелені зони. Дитячі ігри під час осінніх прогулянок повинні бути рухливими і пізнавальними.

Попросіть малюка показати, хто з тварин як пересувається – як стрибає по лісі зайчик, як важко  ступає клишоногий ведмедик, як безшумно крадеться лисичка. Така гра добре розвиває пластику і вміння аналізувати. Щоб додати прогулянкам розвиваючу складову, необхідно привчати малюка до спостережень за навколишнім світом. Розповідайте йому, чому жовтіє і опадає листя і відлітають птахи, спостерігайте разом за хмарами і придумуйте, на кого вони схожі, складайте історії про лісових мешканців. Рання осінь допоможе у вивченні кольорів.

Візьміть коробочку з осередками (можна використовувати упаковку з-під яєць) і збирайте в кожне відділення дрібні предмети певного кольору – зелений жолудь, червону ягоду шипшини, жовтий листочок і т. Д. Такі ігри розвивають уяву дитини, логічне мислення, вчать його грамотно формулювати і висловлювати свої думки.

Цікавою осінньої забавою є гра в листочки. Зберіть з дитиною на доріжках і стежках опале листя, а потім попросіть його показати дерева, з яких вони впали. Порівняйте опале листя і ті, які ще залишилися на деревах. Гру можна ускладнити, додавши в неї плоди дерев – жолуді, горіхи, шишки, ягоди. Листочки можуть служити грошовими купюрами при грі в  Магазин. Візьміть на прогулянку набір для гри в магазин і влаштуйте справжній супермаркет. Товарами можуть служити осінні плоди, овочі або фрукти з саду.

Будь-якому дитині буде цікава гра в юного слідопита. Для цього на прогулянку потрібно взяти лупу. У неї малюк зможе розглядати листя, кору дерев, жучків. Інша цікава забава – Лістоклад. Її суть полягає в тому, що мама ховає в опалому листі в парку дрібні іграшки і просить дитину знайти їх. Якщо учасників цієї гри буде кілька, то можна навіть придумати головний приз для переможця, який знайде найбільше скарбів, і заохочувальні – для інших гравців.

Пограйте в улюблену дитячу гру Їстівне – неїстівне, використовуючи осінню тематику – назви овочів і фруктів, дерев і трав. Кидайте малюкові м’ячик, називаючи слово. Якщо названа річ придатна до вживання в їжу – м’яч потрібно  Зловити, якщо немає – відкинути. Розкажіть дитині під час прогулянки про те, які птахи живуть у ваших краях, чим вони харчуються і як їм складно добувати корм в холодну пору року. Змайструєте просту годівницю для пернатих з молочного пакета або пластикової пляшки і мотузочок. Повісьте її на дерево і підгодовуйте птахів під час прогулянок, спостерігаючи за ними. Таке заняття буде сприяти не тільки розвитку малюка, але і вихованню у нього любові до живої природи.

Дозволяйте  дитині іноді поміряти калюжі, адже це така радість для нього! Ігри в калюжах – це теж пізнавальна активність дитини. Головне – подбати про відповідний одяг і взуття – гумових чоботях. непромокаючої куртці і штанах, запасну пару рукавичок.

Калюжі можна вибирати різні за формою, величиною і глибині. Переходячи калюжі, вважайте разом з дитиною кількість кроків, а глибину вимірюйте палицею. А найвеселіше – возити по калюжах машинку на мотузочці або кататися по ним на велосипеді!

 

 Комплекс  вправ  дихальної  гімнастики

Хорошим способом підвищити імунітет дитини, відновити дихальну систему після захворювань, а також запобігти частим  простудним захворюванням є дихальна гімнастика. А якщо ваша дитина відрізняється гіперактивністю, то за допомогою дихальної гімнастики, вона  навчиться розслаблятися і заспокоюватися.

                          Комплекс 1:
    Вправа «Паровозик»
Під час ходьби виконувати почергові рухи вперед-назад зігнутими в ліктях руками, промовляючи «чух-чух-чух». Зупинитися,
піднятися на носочки, руки підняти через сторони вгору (глибоко вдихнути через ніс), руки опустити вниз (видихнути, промовляючи
«ту-у-у-у»).
Повторити 4-5 разів.
    Вправа «Нюхаємо квіточки»
Помірно вдихнути носом і видихнути різкими ривками через рот на уявні пелюстки.
Повторити 3-4 рази.
Вправа «Комахи»
Вдихнути, затримати дихання, плеснути в долоні, наче ловимо комаху, повільно видихнути, промовляючи «дз-з-з».
Повторити 3–5 разів.
                          Комплекс 2:
Вправа «Високі дерева та низькі кущі»
1-2 — руки вгору, піднятися на носочки, вдих;
3-4 — опустити руки вниз, присісти на п’ятки, видих.
Повторити 4-5 разів.
    Вправа «Пугач»
1-2 — підняти руки через сторони вгору, вдихнути носом;
3-4 — опустити руки через сторони вниз, видихнути зі звуком «ух-х-х».
Повторити 3-4 рази.

 


    Вправа «Загубилися»
Глибоко вдихнути носом, видихнути, промовляючи «а-у-у-у-у».
Повторити 3-4 рази.
Для дітей середнього дошкільного віку
    Вправа «Гуси летять»
Повільна хода, що імітує політ птахів. На вдиху підняти руки-«крила», на видиху опустити, вимовляючи «г-у-у».
Повторити 8–10 разів.
    Вправа «Гуси»
В. п. — стоячи, ноги нарізно, ступні паралельно одна одній, руки трішки розставлені і відведені назад.
1-2 — нахилити тулуб уперед, витягуючи шию, вимовити «ш-ш-ш».
Повторити 3-4 рази.

    Вправа «Лелека»
В. п. — о. с.
1 — підняти руки вперед, розвести в сторони, праву ногу підняти вгору, зігнути в коліні, як лелека (вдих), зафіксувати положення;
2 — повернутися у в. п., вимовляючи «ш-ш-ш»;
3-4 — те саме з лівої ноги.
Повторити 6-7 разів.

 

          Дворові  ігри   дітей

 “Банани” Усі гравці повисають на досить міцних і високих предметах, деталях ігрових майданчиків і т.п. Ведучий ходить під ними примовляючи: “Банани висіли-висіли-висіли … і дозріли!” в цей момент “банани” падають і розбігаються, а ведучий їх ловить

 “Бамбашкі” На дорозі розставляються “бамбашкі” – будь-які відповідні предмети, гравець повинен проїхати на чомусь (самокат, велосипед і т.п.), не зачепивши ці самі бамбашкі. І не впавши, звичайно.

 “Салочки-пріліпалочки” Водящий наздоганяє дітей-гравців. Якщо гравець доторкнувся до якогось предмета, крім землі, то його не можна салити.

“Вище ноги від землі” Не можна салити гравця, ноги якого не торкаються землі. 5. “Павучок і муха” Грати треба на яких-небудь спорудах, на яких можна лазити. Ця споруда вважається “павутиною”. У середині “павутини” сідить павук-ведучий, інші – мухи. Мухи втікають від павука по “павутині”, а павук їх ловить, поки не осалить.

“Сімейка” Ведучий кидає м’ячик кому-небудь і вимовляє ім’я (будь-яке слово), гравець ловить м’яч – якщо ім’я йому сподобалося і відкидає – якщо не сподобалося. Коли ведучий вимовляє слово “сімейка” (або “сам же”) то гравець, зловивши м’яч, сам може вибирати ім’я.

«Змія повзе». Дорослий натягує низько над землею мотузку (скакалку, шнур) та пропонує дитині проповзти під нею, притискаючись животиком до підлоги.

«Змагання голубів» навчить малюка кидку вгору і вперед. Дорослий і дитина по черзі метають паперових «голубів» на дальність. Гра в кеглі. Для дітей відмінно підійдуть кеглі, зроблені із пластмасових пляшок. Гра дозволяє відпрацьовувати навички катання і розвиває влучність.

«Точно в ціль». Для проведення гри потрібно м’яч будь-якого розміру і який-небудь предмет, який буде метою. Потрібно котити м’яч так, щоб він влучив у ціль. Чим молодші діти, тим більше повинен бути розмір м’яча і менше відстань до мети.

«Не пролий» . Для проведення конкурсу вам будуть потрібні широкі миски з водою, столові ложки та однакові скляні банки, на яких на одній і тій же висоті зазначена риса, наприклад, на висоті 5 см від дна. Учасникам потрібно з допомогою ложки налити воду в банку до позначеного рівня.

“Вітерець”. Для проведення гри треба з вати зробити невелику кульку. Учасники повинні дути на кульку, таким чином просуваючи його по рівній поверхні від старту до визначеного фінішу.

«Вухо – ніс» . Ведучий пояснює дітям, що він буде називати частини тіла, а вони повинні показувати на них. Сам він теж буде показувати на частину тіла, але, можливо, не на ту, яку назвав, тобто діти повинні стежити за словами ведучого, а не за його жестами. Хто помиляється, той виконує яке-небудь завдання: розповідає віршик, танцює, зображує яку-небудь тварину.

“Сонце – дощик”. Гра проводиться як попередня, тільки вибираються всього два рухи. Якщо ведучий вимовляє слово «сонце», то всі показують розгорнуті долоні пальцями вгору. Якщо ведучий вимовляє слово «дощ», то всі опускають долоньки пальцями вниз і ворушать ними. Ведучий плутає грають своїми жестами.