Рекомендації батькам

  Що повинен вміти ваш малюк

3-4 роки малюк вміє: -стояти з заплющеними очима (15сек.): стопа по прямій лінії, носок лівої ноги примикає до п’яти правої; -пройти по гімнастичній лаві; -присісти 6 разів підряд в рухливому темпі; -перестрибнути з місця через перешкоду (висота 5 см.); -малюк вміє підкидати та ловити м’яча двома руками (3-4 рази підряд).

4-5 років дитина вміє: -стояти на одній нозі з відкритими очима (15сек.); -переступати через рейки гімнастичної драбини (висота від підлоги 20см.); -робити вправу “велосипед”; -підлізати під резинку боком не торкаючись підлоги руками (резинка на рівні 50см. від підлоги); -дитина вміє відбивати м’яча від землі однією рукою 5 разів підряд.

5-6 років дитині під силу: -стояти на одній нозі з закритими очима (15сек.); -пройти по лаві, переступити м’яч; -нахилятися тулубом вперед, 6 разів підряд (з положення лежачи на спині); -бігати з подоланням перешкод, оббігати кеглі, пролізати в обруч, перестрибувати через перешкоди; -дитині під силу відбити м’яча від землі однією рукою 10 разів підряд (не сходячи з місця).

6-7 років дитина вміє: -стояти на носочках з відкритими очима (10сек.); -пройти на носочках по лаві з набивним мішечком на голові; -повільно присісти 4-5 разів підряд; -низка перешкод: оббігти кеглі, проповзти по-пластунськи, провести м’яч ногами по доріжці; -підкидати та ловити м’яча двома руками з оплесками.

 Комплекс  вправ  дихальної  гімнастики

Хорошим способом підвищити імунітет дитини, відновити дихальну систему після захворювань, а також запобігти частим  простудним захворюванням є дихальна гімнастика. А якщо ваша дитина відрізняється гіперактивністю, то за допомогою дихальної гімнастики, вона  навчиться розслаблятися і заспокоюватися.

                          Комплекс 1:
    Вправа «Паровозик»
Під час ходьби виконувати почергові рухи вперед-назад зігнутими в ліктях руками, промовляючи «чух-чух-чух». Зупинитися,
піднятися на носочки, руки підняти через сторони вгору (глибоко вдихнути через ніс), руки опустити вниз (видихнути, промовляючи
«ту-у-у-у»).
Повторити 4-5 разів.
    Вправа «Нюхаємо квіточки»
Помірно вдихнути носом і видихнути різкими ривками через рот на уявні пелюстки.
Повторити 3-4 рази.
Вправа «Комахи»
Вдихнути, затримати дихання, плеснути в долоні, наче ловимо комаху, повільно видихнути, промовляючи «дз-з-з».
Повторити 3–5 разів.
                          Комплекс 2:
Вправа «Високі дерева та низькі кущі»
1-2 — руки вгору, піднятися на носочки, вдих;
3-4 — опустити руки вниз, присісти на п’ятки, видих.
Повторити 4-5 разів.
    Вправа «Пугач»
1-2 — підняти руки через сторони вгору, вдихнути носом;
3-4 — опустити руки через сторони вниз, видихнути зі звуком «ух-х-х».
Повторити 3-4 рази.

 


    Вправа «Загубилися»
Глибоко вдихнути носом, видихнути, промовляючи «а-у-у-у-у».
Повторити 3-4 рази.
Для дітей середнього дошкільного віку
    Вправа «Гуси летять»
Повільна хода, що імітує політ птахів. На вдиху підняти руки-«крила», на видиху опустити, вимовляючи «г-у-у».
Повторити 8–10 разів.
    Вправа «Гуси»
В. п. — стоячи, ноги нарізно, ступні паралельно одна одній, руки трішки розставлені і відведені назад.
1-2 — нахилити тулуб уперед, витягуючи шию, вимовити «ш-ш-ш».
Повторити 3-4 рази.

    Вправа «Лелека»
В. п. — о. с.
1 — підняти руки вперед, розвести в сторони, праву ногу підняти вгору, зігнути в коліні, як лелека (вдих), зафіксувати положення;
2 — повернутися у в. п., вимовляючи «ш-ш-ш»;
3-4 — те саме з лівої ноги.
Повторити 6-7 разів.

 

          Дворові  ігри   дітей

 “Банани” Усі гравці повисають на досить міцних і високих предметах, деталях ігрових майданчиків і т.п. Ведучий ходить під ними примовляючи: “Банани висіли-висіли-висіли … і дозріли!” в цей момент “банани” падають і розбігаються, а ведучий їх ловить

 “Бамбашкі” На дорозі розставляються “бамбашкі” – будь-які відповідні предмети, гравець повинен проїхати на чомусь (самокат, велосипед і т.п.), не зачепивши ці самі бамбашкі. І не впавши, звичайно.

 “Салочки-пріліпалочки” Водящий наздоганяє дітей-гравців. Якщо гравець доторкнувся до якогось предмета, крім землі, то його не можна салити.

“Вище ноги від землі” Не можна салити гравця, ноги якого не торкаються землі. 5. “Павучок і муха” Грати треба на яких-небудь спорудах, на яких можна лазити. Ця споруда вважається “павутиною”. У середині “павутини” сідить павук-ведучий, інші – мухи. Мухи втікають від павука по “павутині”, а павук їх ловить, поки не осалить.

“Сімейка” Ведучий кидає м’ячик кому-небудь і вимовляє ім’я (будь-яке слово), гравець ловить м’яч – якщо ім’я йому сподобалося і відкидає – якщо не сподобалося. Коли ведучий вимовляє слово “сімейка” (або “сам же”) то гравець, зловивши м’яч, сам може вибирати ім’я.

«Змія повзе». Дорослий натягує низько над землею мотузку (скакалку, шнур) та пропонує дитині проповзти під нею, притискаючись животиком до підлоги.

«Змагання голубів» навчить малюка кидку вгору і вперед. Дорослий і дитина по черзі метають паперових «голубів» на дальність. Гра в кеглі. Для дітей відмінно підійдуть кеглі, зроблені із пластмасових пляшок. Гра дозволяє відпрацьовувати навички катання і розвиває влучність.

«Точно в ціль». Для проведення гри потрібно м’яч будь-якого розміру і який-небудь предмет, який буде метою. Потрібно котити м’яч так, щоб він влучив у ціль. Чим молодші діти, тим більше повинен бути розмір м’яча і менше відстань до мети.

«Не пролий» . Для проведення конкурсу вам будуть потрібні широкі миски з водою, столові ложки та однакові скляні банки, на яких на одній і тій же висоті зазначена риса, наприклад, на висоті 5 см від дна. Учасникам потрібно з допомогою ложки налити воду в банку до позначеного рівня.

“Вітерець”. Для проведення гри треба з вати зробити невелику кульку. Учасники повинні дути на кульку, таким чином просуваючи його по рівній поверхні від старту до визначеного фінішу.

«Вухо – ніс» . Ведучий пояснює дітям, що він буде називати частини тіла, а вони повинні показувати на них. Сам він теж буде показувати на частину тіла, але, можливо, не на ту, яку назвав, тобто діти повинні стежити за словами ведучого, а не за його жестами. Хто помиляється, той виконує яке-небудь завдання: розповідає віршик, танцює, зображує яку-небудь тварину.

“Сонце – дощик”. Гра проводиться як попередня, тільки вибираються всього два рухи. Якщо ведучий вимовляє слово «сонце», то всі показують розгорнуті долоні пальцями вгору. Якщо ведучий вимовляє слово «дощ», то всі опускають долоньки пальцями вниз і ворушать ними. Ведучий плутає грають своїми жестами.