Ви тут: Головна > Новини > Навчаємось вимовляти звуки правильно

Навчаємось вимовляти звуки правильно

Щоб навчити дитину вимовляти звуки правильно та чітко, потрібно перш за все розвинути у неї рухливість органів артикуляції, створивши таким чином базис для подальшої постановки звуків.

читати далі

    А допомагає нам у цьому артикуляційна гімнастика, так звана «зарядка для язичка».

      

    Діти полюбляють такі вправи, які мають цікаву назву – «Слоненя», «Жабеня», «Смачне варення» , «Гойдалка» тощо,  при цьому використовуємо картинку –символ.

    Робота над розвитком артикуляційної моторики кропітка та довготривала. Тому логопед групи “Перлинка” Наталія Сергіївна намагається зробити цей процес цікавим та захоплюючим. Наприклад, під час вивчення лексичної теми «У саду та на городі» артикуляційна гімнастика проводилася у вигляді казки «Про пана Помідора». Діти захопилися казковим сюжетом і залюбки виконували складні вправи по декілька разів, вдосконалюючи свої вміння.

    

    Артикуляційна гімнастика у вигляді гри дуже приваблює дітей. Символ вправи зображений на картинках – м’ячику, сніжинці або намистинці, спонукає дитину до виконання не лише вправ для язичка, а й ігрового завдання. Після вірного виконання вправ вихованці котику дарували  м’ячик, прикріплювали сніжинку до хмаринки , нанизували намистинки для створення  “коралів” для бабусі.

    Дивлячись у дзеркало під час виконання вправ, діти слідкують за рухами язичка, губ, порівнюють своє виконання із зразком логопеда та радіють, коли вправи вдається виконати вірно та точно.

   

    Щоб долучити батьків вихованців  групи «Перлинка» до співпраці,  було проведено тренінг на тему: «Вмію сам – навчу дитину».

  Під час тренінгу вчитель-логопед Наталія Сергіївна Тіторчук познайомила присутніх з комплексами артикуляційної гімнастики для різних груп звуків, особливостями виконання певних вправ та надала рекомендації щодо виконання артикуляційної гімнастики вдома.

   При перегляді відео занять, повторюючи за дітьми «зарядку для язичка», дорослі переконалися, що не всі вправи навіть їм вдається точно і ритмічно виконати.

   Співпраця між педагогами та батьками, обізнаність та зацікавленість батьків значно прискорюють процес формування мовлення у дітей.

    Вчитель-логопед групи “Перлинка” Наталія Сергіївна Тіторчук