Ви тут: Головна > Новини > Розвиваємо творчі здібності дошкільнят

Розвиваємо творчі здібності дошкільнят

Провідним видом діяльності для дошкільника є гра. Василь Сухомлинський писав: «В грі перед дітьми розкривається світ, розкриваються творчі здібності особистості. Без гри немає, і не може бути повноцінного розумового розвитку».

читати  далі

З метою розвитку творчих здібностей старших дошкільнят на заняттях із зображувальної діяльності вихователь  групи «Посмішка» Ольга Юріївна Хворостяна використовує ігрові технології.

Ігрову технологію педагог застосовує на різних етапах заняття: під час ознайомлення з художнім матеріалом, творами мистецтва, у процесі розглядання натури,  входження в образ, під час діяльності дітей, при розгляданні  робіт.

Ольга Юріївна уміло використовує художньо – розвиваючі ігри, такі як «Підбери палітру кольорів та відтінків», «Що потрібно художнику для роботи?», «Чим потрібно малювати?», « Холодні і теплі кольори» та інші.

Під час художньої творчості вихованців створені проблемні ситуації активізують їх творчу уяву: «Домалюй», «Придумай сам», «Що забув намалювати художник?»,  «Які предмети заховались?», «Відшукай тінь».

Під час ознайомлення з творами мистецтва гра допомагає дітям «увійти в картину»: вдихнути аромат весни, послухати спів пташок, пробігти у гущавину лісу, піднятися на крилах птаха високо в небо тощо.

Також дітям подобається грати в гру «Визнач жанр картини», де діти визначають жанр та замальовують кружечок  відповідним кольором (натюрморт- червоним, пейзаж – зеленим, а портрет-синім).

У процесі ознайомлення з новим словом ігрові вправи вводять дитину у світ художніх термінів, допомагають розгадати їх таємницю, визначити асоціацію між словом та кольором, запахом, смаком, музикою, рухом, мімікою, образом. Це такі вправи: «Намалюй слово в повітрі», «Покажи слово рухом», «Покажи маску слова», «Якого кольору слово?», «Яка музика у слова?», «Чим пахне слово?», «Яке слово на смак?» тощо.  

Ігрові вправи зі словами допомагають дитині дошкільного віку швидко зрозуміти та запам’ятати нові слова, збагачують емоційне забарвлення мови, розвивають комунікативні творчі здібності.

У підготовці до образотворчого процесу ігрова технологія дозволяє програти рух пензлем у повітрі: відтворити форму образу, його величину, структурні частини. Перед декоративним малюванням вихователь ефективно використовує вправи: «Пальчик стрибає»,  «Пензлик на прогулянці» «Пензлик танцює» тощо. Музичний супровід емоційно забарвлює дії дитини та знімає напругу.   

Використання ігрової технології на заняттях із зображувальної діяльності активізує емоційно-почуттєве сприйняття, створює позитивний емоційний настрій,  стимулює розвиток творчих здібностей у дошкільнят.