У пошуках загадкового гостя
Нещодавно на базі нашого закладу пройшло міське методоб’єднання вихователів груп компенсуючого типу. Гості садочка мали змогу переглянути тематичне заняття з мовленнєвого спілкування у логопедичній «Б» групі «Чомусики», яке проходило з підгрупою дітей старшого дошкільного віку.
читати далі
Привітавшись з гостями, діти помітили, що у залі побував ще один гість. Всі одразу здогадалися, що це був котик, адже він залишив на килимку клубочок, молоко, рибку та бантик. Діти почали шукати кота та знайшли загадку: «З «І» – ловлю мишей в коморі, з «И» я плаваю у морі» (кіт та кит). Відгадавши загадку, маленькі «чомусики» захотіли більше дізнатися про звуки [и] та [і], які змогли перетворити маленького кота на величезного кита.
Дивлячись у дзеркальця, малята визначали положення губ, зубів, язика, вібрацію голосових зв’язок під час вимови звуків [и] та [і] та позначали свої дослідження у таблиці.
– А чому ж кіт заходив до нашої зали та де він заховався?, – відповідаючи на запитання, діти виконували різноманітні дидактичні вправи та грали у дидактичні ігри. Так, у грі «Осінній вітерець», на розвиток мовного дихання, дошколярики утворювали холодний осінній вітер, який кружляє в повітрі не лише осінні листочки, але й перші сніжинки. Від такого вітру і сховався кіт.
За допомогою артикуляційних вправ “Бегемот”, “Жабенята”, “Чисті зубки”, “Сопілочка” діти розповіли, що котик здивувався та зрадів новим іграшкам, пив молочко та грав на сопілці, а ще походив лапками по наших незвичайних музичних інструментах – «звуковичках». Мелодію, яка у нього вийшла, діти і собі спробували відтворити: торкнувшись пальчиком синьої клавіші, співали – [и], рожевої – [і].
Далі за допомогою фізхвилинки-чистомовки на звуки [и] та [і] діти намагалися погукати котика. Але котик так і не вийшов.
Вихователю Ользі Олегівні Кошовій раптово надійшли повідомлення від інших звірят: на екрані видно лише номер, а хто їх надіслав, потрібно здогадатися. Діти із задоволенням відгадували загадки про тварин, у назві яких є звуки [и] та [і]. Наприклад: «Прийти не зможу, біля виходу з нірки стоїть мишоловка» (Миша); «Болить нога, злетіла підкова» (Кінь)…
Вихованці також спробували підібрати пароніми до запропонованих слів у грі «Знайди схоже слово». У них вийшли такі пари: лис-ліс, дим-дім, бик-бік, кит-кіт.
А ще дошколярики складали речення із паронімами за схематичними картинками, і про кота речення також склали.
Справжнім сюрпризом для дітвори стала поява котика Сніжка, який дуже сподобався дітям!
Вихователь групи «Чомусики» Кошова Ольга Олегівна.