Маленькі казкарі
Діти старшого дошкільного віку групи «Чомусики» знають багато казок та люблять їх слухати. «Чому б не скласти власну казку?», – розмірковували дітлахи на занятті з мовленнєвого спілкування, адже чарівник подарував їм чарівну паличку, яка може перетворювати дітей на казкарів.
Читати далі
Скласти казку дітям допомогла технологія «Карти Проппа». ЇЇ автор – фольклорист В. Пропп. Вчений проаналізував, вивчив казки та виділив у них 20 функції. Кожну функцію він представив у вигляді карти-схеми із зображенням подій та епізодів казок. Діти уже знають такі карти, як «Жили-були», «Отримання чарівного засобу», «Поява друга-помічника», «Герой отримує складне завдання», «Переслідування», «Одержання перемоги», «Щасливе закінчення» та інші.
Малята по-черзі вибирали картки і, відповідно до них, придумували про кого буде їх казка та які події відбувались з героями. Так у «чомусиків» народилась нова казочка «Лицарі та принцеса», яку вихователь Ольга Олегівна Кошова замалювала у книжечку з чистими сторінками.
Щоб відпочити, маленькі казкарі затанцювали та заспівали пісеньку-фізхвилинку про казкових героїв: Зайчика, Снігурку та Солом’яного Бичка.
А далі героям казок знову знадобилась допомога дітей, тому що їх речі переплутались. Вихованці знайшли кожному герою його річ та повідомили про свої знахідки: «Півників колосок», «Дідова рукавичка», «Котикові чоботи», «Лисиччин глечик».
А ще дошкільнята допомогли героям казки «Їжак та заєць», які сперечались, хто з них кращий. Діти розповіли, які вони обоє гарні, добираючи порівняння: «Їжак колючий, наче голка», «Заєць швидкий, наче ракета». Завдяки вихованцям Заєць та Їжак знову затоваришували. Малята вирішили подружити героїв з інших казок.
Діти відчули себе на занятті справжніми казкарями та знавцями казок.