Засідання школи молодого вихователя “Казкові лабіринти гри”
27 листопада учасників Школи молодого вихователя гостинно приймав дошкільний навчальний заклад № 27 «Мальва», адже на базі закладу відбувалося перше її засідання на тему: «Казкові лабіринти гри».
Читати далі
Тема відповідає назві ігрової технології інтелектуально – творчого розвитку дітей дошкільного віку В.В.Воскобовича, елементи якої педагоги «Мальви» вже другий рік активно апробують у роботі з дошкільниками усіх вікових груп. Метою проведення «Школи» є ознайомлення педагогів з ігровою технологією В. В. Воскобовича та аспектами її ефективного використання в освітньому процесі.
Засідання розпочалось з привітання та знайомства з учасниками.
У вправі «Дерево очікування» вони прогнозували результат зустрічі, розміщуючи листочки на кроні дерева з «Фіолетового лісу» та бажали усім результативної співпраці, активності, емоційного задоволення.
Теоретичний блок керівник першої локації Наталія Петрівна Горбонос розпочала з лекторію з використанням мультимедійної презентації. Вона познайомила присутніх з особливостями технології В.Воскобовича, історією її виникнення, принципами (гра+ казка- інтелект – творчість), основними завданнями, класифікацією авторських ігор, етапами їх засвоєння дітьми; з ігровими комплектами:«Еталонні конструктори», «Знакові конструктори», «Граємо в математику», «Чудо-конструктори»; разом з педагогами визначили форми організації дитячої діяльності з використанням ігор. Також керівник надала методичні рекомендації по використанню розвиваючих ігор В.Воскобовича у роботі з дошкільниками.
Подальша робота засідання відбувалась у локаціях, керівники яких підготували тренінги для практичного вправляння з іграми Воскобовича.
Другу локацію очолила Юлія Анатоліївна Постригань, де розглядались питання про розвиток дрібної моторики та творчих конструктивних здібностей дітей в іграх Воскобовича та застосування їх під час проведення роботи з дошкільниками по навчанню грамоти та читання. Вона розпочала свій тренінг зі слів: «Вправляючись самостійно, ви і самі не помітите, як ігри Воскобовича розфарбують ваше життя».
Керівник локації запросила молодих педагогів у країну «Двоколірного та чотирьохколірного квадрата», де, слухаючи казку, вони «оживили» предмети та героїв, складаючи квадрат різними способами.
Педагоги були приємно здивовані «Прозорим квадратом», з тридцяти складових елементів якого вони вибрали необхідні 4 та склали задане зображення.
Згодом до уваги вихователів було представлено ігри «Диво-соти» та «Диво-хрестики», з допомогою яких учасники у командах склали «фантастичну» тварину, дали їй назву та придумали про неї казку, доповнюючи один за одним її зміст.
Застосування графічного тренажера «Ігровізор» дало змогу вихователям попрацювати як індивідуально так і у парах, створюючи симетричні малюнки під час слухового диктанту.
Розглянувши «Конструктор букв» та його елементи (стрілочки, ворітця, ключки тощо), педагоги виклали першу букву свого імені, а у командах розгадали закодоване слово та «написали відгадку» на конструкторах.
Останнім завданням в локації керівник запропонувала змагання командами з використанням серії ігор-ерудитів «Ромашка» та «Яблунька». Учасникам слід було придумати, «написати», використовуючи шнурівку, якомога більше слів з заданим звуком. Гра була завзятою, цікавою, з визначенням переможців та нагородженням призами – магнітами «Ерудит».
Тренінг з молодими педагогами на тему: «Застосування ігор Воскобовича в процесі формування сенсорно-пізнавальної компетентності дошкільнят» та «Формування базисних математичних уявлень дошкільнят в контексті ігор логіко-математичного спрямування» – провела керівник третьої локації Ольга Олегівна Кошова. Для налаштування педагогів на спільну роботу, вона запросила до участі в рухливій грі «Поміняйтесь місцями». Вихователі дізналися, в кого улюблена пора року осінь, хто працює перший рік вихователем, хто народився взимку тощо.
Згодом учасники об’єднались у три команди, кожна з яких представляла одну з ігор Воскобовича для розвитку сенсорного сприймання дітей – «Ялинка», «Еталонні фігури», «Пелюстки» у вправі «Квітка».
Педагоги на пелюстках визначали завдання відповідно до гри для розвитку сенсорного сприймання, на стеблі – вік дітей, на листочках – з якою метою ще можна використовувати дану гру.
Молоді спеціалісти відчули себе у ролі дошкільнят, виконуючи завдання у грі «Кораблик «Плюх-Плюх» для дітей молодшого віку (розмістити прапорці на щоглах по кольору відповідно кількості, розвернути прапорці в заданому напрямку, протягнути шнурівку від найнижчої до найвищої щогли, нанизати прапорці на шнурівку по заданій схемі тощо).
Новою та цікавою для педагогів виявилась гра «Чарівна вісімка», яка є своєрідним конструктором цифр. Використовуючи її, Ольга Олегівна запропонувала пограти в ігри по мірі їх ускладнення: «Склади цифру по кількості заданих предметів», «Знайди помилку», «Що не так зробив ведучий», «Відгадай цифру за кодом», «Назви цифри, у яких є блакитна паличка гномика Беле». Для роботи з двоцифровими числами вихователі об’єдналися у пари та, вирішуючи логічні задачі, «конструювали» число-відповідь.
Знайомлячись з використанням гри «Рахунковозик», педагоги вправлялись у вирішенні задач та «записі» їх умови та рішення на посібнику з використанням шнурівки.
Наступним етапом практичної частини став відео перегляд інтегрованого заняття (ФЕМУ, конструювання) з використанням ігор В.Воскобовича з дітьми старшої А групи «Калинка» (вихователь Анна Олександрівна Гавриш) на тему: «Веселі пригоди маленьких мандрівників» з подальшим обговоренням.
Педагоги побачили виконання завдань конструктивного характеру дошкільнятами на «Геоконті», з двохколірним квадратом , роботу з корабликом «Буль-Буль» (від 1-до 10), на графічному конструкторі «Геовізорі»; індивідуально та у парах з «Чарівними вісімками».
Робота в наступній локації була підсумком. Наталія Петрівна запропонувала молодим педагогам поділитися враженнями та з’ясувати, чи здійснилися їх очікування, які вони визначили на початку заходу. Педагоги були відверті у висловлюваннях. Приємним було те, що очікування усіх були досягнуті. Разом з тим, деякі висловили бажання ще раз самостійно доопрацювати надану інформацію для більшої конкретизації з метою подальшого використання у своїй роботі з дітьми.
Класифікатор ігор по віковим особливостям та освітнім завданням допоміг зробити підсумок участі педагогів у заході та узагальнити отриману інформацію про ігри В.Воскобовича у пам’ятках.
Колектив «Мальви» продовжує працювати над впровадженням цієї цікавої новітньої технології та планує поділитися досвідом з педагогами закладів міста на наступному засіданні. Чекаємо нової зустрічі!