Граючись, розвиваємо мовлення
“Гра – величезне світле вікно, через яке в духовний світ дитини вливається поживний струмінь уявлень, понять про навколишній світ”, – писав В. О. Сухомлинський. Саме в грі розвиваються психічні процеси, удосконалюється мовлення, формуються моральні якості особистості.
Читати далі
Формування правильного мовлення дитини – це складний і тривалий процес, адже дитині потрібно навчитися сприймати мову, спрямовану до неї, керувати своїми органами артикуляції, повноцінно спілкуватись. Тому вчитель-логопед групи «Чомусики» Ольга Юріївна Хворостяна перетворює тривалий корекційний процес навчання діточок у цікавий світ гри, фантазії, казки.
Під час ігор, які проводить Ольга Юріївна, у дітей формується звукова культура мовлення, граматична сторона мовлення, збагачується словниковий запас, розвивається зв’язне мовлення, причому це відбувається значно швидше і міцніше, ніж поза грою. Так, одягнувши маски ведмежат, дошкільнята за схемою складали порівняльні розповіді.
Розвиток дрібної моторики й оволодіння мовою — процеси паралельні, адже дрібна моторика – це рухи пальців та кистей рук. Відомо, що існує взаємозв’язок між розвитком м’язів рук і мовленням людини.
Тому вчитель-логопед стимулює різнобічні тактильні відчуття дитини за допомогою масажу рук, пальчикових ігор, перебирання дрібних предметів, дотику до різних поверхонь, складання пазлів і мозаїки, зав´язування шнурків і застібання ґудзиків, що впливає на прискорення процесів оволодіння мовою.
Найбільше дітям подобаються ігри та вправи на автоматизацію звуків. Наприклад, у грі “Допоможіть змії дістатись до нірки” дошкільнята викладають слід кульками та разом із логопедом промовляють склади зі звуком «с», у грі «Заведи мотор трактора» – промовляють склади зі звуком «р», у грі “Кому що сниться?” малята за допомогою картинок промовляють речення зі словами, в назвах яких є звук “с”.
Для навчання диференціації звуків педагог використовує такі ігри: «Пригостимо їжачків грибочками», “Допоможемо Смішарикам зібрати урожай», діти підбирають картинки з відповідними звуками, наприклад: “з” та “ж”, “ш” та “с”.
Також вихованці із захопленням шукають предмети у гідрогелі та камінцях «марблс», називаючи їх, автоматизовують звук у словах, розвивають дрібну моторику, збагачують словник. Вправи з камінцями «марблс» та гідрогелем сприятливо впливають на зміцнення нервової системи, покращення настрою, зняття втоми та напруги.
Попереду у “чомусиків” ще багато роботи, але разом із дорослими вони впевнено йдуть до гарних результатів!