Ви тут: Головна > Новини > Засідання школи молодого вихователя “Казкові лабіринти гри”

Засідання школи молодого вихователя “Казкові лабіринти гри”

27 листопада учасників Школи молодого вихователя гостинно приймав дошкільний навчальний заклад № 27 «Мальва», адже на базі закладу відбувалося перше її засідання на тему: «Казкові лабіринти гри».

Читати далі

Тема відповідає назві ігрової технології інтелектуально – творчого розвитку дітей дошкільного віку В.В.Воскобовича, елементи якої педагоги «Мальви»  вже другий рік активно апробують у роботі з дошкільниками  усіх вікових груп. Метою проведення «Школи» є ознайомлення  педагогів з ігровою технологією В. В. Воскобовича та аспектами її ефективного використання в освітньому процесі.

Засідання розпочалось з привітання та знайомства з учасниками.

У вправі «Дерево очікування»  вони прогнозували  результат зустрічі, розміщуючи листочки  на кроні  дерева з  «Фіолетового лісу» та бажали усім  результативної співпраці, активності, емоційного задоволення.

Теоретичний  блок керівник першої локації Наталія Петрівна  Горбонос розпочала з лекторію з використанням  мультимедійної презентації. Вона познайомила присутніх  з особливостями технології В.Воскобовича, історією  її виникнення,  принципами (гра+ казка- інтелект – творчість),  основними завданнями, класифікацією  авторських ігор, етапами їх засвоєння  дітьми;  з ігровими комплектами:«Еталонні конструктори», «Знакові конструктори», «Граємо в математику», «Чудо-конструктори»; разом з педагогами визначили  форми організації дитячої діяльності з використанням  ігор. Також  керівник надала  методичні рекомендації по використанню розвиваючих ігор В.Воскобовича у роботі з дошкільниками.

Подальша робота засідання відбувалась у локаціях, керівники яких підготували тренінги для практичного вправляння з іграми Воскобовича.  

Другу локацію очолила Юлія Анатоліївна Постригань, де розглядались питання про розвиток дрібної моторики та творчих конструктивних здібностей  дітей в іграх Воскобовича та застосування їх  під час проведення роботи з дошкільниками по  навчанню грамоти та читання. Вона розпочала  свій тренінг зі слів: «Вправляючись самостійно, ви і самі  не помітите, як ігри Воскобовича розфарбують ваше життя».

 Керівник локації запросила молодих педагогів у країну «Двоколірного  та чотирьохколірного квадрата», де, слухаючи казку, вони «оживили» предмети та героїв, складаючи квадрат різними способами.

Педагоги були приємно здивовані «Прозорим квадратом»,  з тридцяти складових елементів якого вони  вибрали  необхідні  4 та  склали  задане зображення.

Згодом до уваги вихователів було представлено ігри «Диво-соти» та «Диво-хрестики», з допомогою яких учасники у командах склали «фантастичну» тварину, дали їй назву та придумали про неї  казку, доповнюючи один за одним її зміст.

Застосування графічного тренажера «Ігровізор» дало змогу вихователям попрацювати  як індивідуально так і у парах, створюючи симетричні малюнки під час слухового диктанту.

Розглянувши «Конструктор букв» та його елементи (стрілочки, ворітця, ключки тощо), педагоги виклали першу букву свого імені, а у командах розгадали закодоване слово та «написали відгадку» на конструкторах.

Останнім завданням в локації керівник запропонувала  змагання командами з використанням серії   ігор-ерудитів «Ромашка» та «Яблунька». Учасникам слід було придумати, «написати», використовуючи шнурівку, якомога більше слів з заданим звуком. Гра була завзятою, цікавою, з визначенням переможців та нагородженням призами – магнітами «Ерудит».

Тренінг з молодими педагогами на тему: «Застосування ігор Воскобовича в процесі  формування сенсорно-пізнавальної компетентності дошкільнят» та  «Формування  базисних  математичних уявлень дошкільнят в кон­тексті  ігор логіко-математичного спрямування» – провела керівник третьої локації Ольга Олегівна Кошова. Для налаштування педагогів на спільну роботу,  вона запросила до участі в рухливій грі «Поміняйтесь місцями». Вихователі дізналися,  в кого улюблена пора року осінь, хто працює перший рік вихователем, хто народився взимку тощо.

Згодом учасники об’єднались у три команди, кожна з яких представляла одну з ігор  Воскобовича для розвитку сенсорного сприймання дітей – «Ялинка», «Еталонні фігури», «Пелюстки» у вправі «Квітка».

Педагоги на пелюстках визначали завдання відповідно до гри для розвитку сенсорного сприймання, на стеблі – вік дітей, на листочках – з якою метою ще можна використовувати дану гру.

Молоді спеціалісти відчули себе у ролі дошкільнят, виконуючи завдання у грі «Кораблик «Плюх-Плюх» для дітей  молодшого віку (розмістити прапорці на щоглах по кольору відповідно кількості, розвернути прапорці в заданому напрямку, протягнути шнурівку від найнижчої до найвищої щогли, нанизати  прапорці на шнурівку по заданій схемі тощо).

Новою та цікавою для педагогів виявилась гра «Чарівна вісімка», яка є своєрідним конструктором цифр. Використовуючи її, Ольга Олегівна запропонувала пограти в ігри по мірі їх ускладнення: «Склади цифру по кількості заданих предметів», «Знайди помилку», «Що не так зробив ведучий», «Відгадай цифру за кодом», «Назви цифри, у яких є блакитна паличка гномика Беле». Для роботи з двоцифровими числами вихователі об’єдналися у пари та, вирішуючи логічні задачі, «конструювали» число-відповідь.

Знайомлячись з використанням гри «Рахунковозик», педагоги вправлялись у вирішенні задач та «записі» їх умови та рішення на посібнику з використанням шнурівки.

Наступним етапом практичної частини став відео перегляд  інтегрованого заняття (ФЕМУ, конструювання)   з використанням ігор В.Воскобовича  з дітьми старшої А групи «Калинка» (вихователь Анна Олександрівна Гавриш) на тему: «Веселі пригоди маленьких мандрівників» з подальшим обговоренням.

Педагоги побачили виконання завдань конструктивного характеру дошкільнятами на «Геоконті», з двохколірним квадратом , роботу з корабликом «Буль-Буль» (від 1-до 10),  на  графічному конструкторі «Геовізорі»; індивідуально та у парах з «Чарівними вісімками».

Робота в наступній локації була підсумком. Наталія Петрівна запропонувала молодим педагогам  поділитися враженнями та з’ясувати, чи здійснилися їх очікування, які вони визначили на початку заходу. Педагоги були відверті у висловлюваннях. Приємним було те, що очікування усіх були досягнуті.  Разом з тим, деякі висловили бажання ще раз самостійно доопрацювати надану інформацію для більшої конкретизації з метою подальшого використання у своїй роботі з дітьми.

Класифікатор ігор по віковим особливостям та  освітнім завданням  допоміг зробити  підсумок участі педагогів у заході  та узагальнити отриману інформацію про ігри В.Воскобовича  у пам’ятках.

Колектив «Мальви» продовжує працювати над впровадженням цієї цікавої  новітньої технології та планує поділитися досвідом з педагогами закладів міста на наступному засіданні. Чекаємо  нової зустрічі!