Ви тут: Головна > Новини > Граючись, розвиваємо мовлення

Граючись, розвиваємо мовлення

“Гра – величезне світле вікно, через яке в духовний світ дитини вливається поживний струмінь уявлень, понять про навколишній світ”,  – писав В. О. Сухомлинський. Саме в грі розвиваються психічні процеси, удосконалюється мовлення, формуються моральні якості особистості.

Читати далі

Формування правильного мовлення дитини – це складний і тривалий процес, адже дитині потрібно навчитися сприймати мову, спрямовану до неї, керувати своїми органами артикуляції, повноцінно спілкуватись. Тому  вчитель-логопед групи «Чомусики»  Ольга Юріївна Хворостяна перетворює тривалий корекційний процес навчання діточок у цікавий світ гри, фантазії, казки.

Під час ігор, які проводить Ольга Юріївна,  у дітей формується звукова культура мовлення, граматична сторона мовлення, збагачується словниковий запас, розвивається зв’язне мовлення, причому це відбувається значно швидше і міцніше, ніж поза грою. Так, одягнувши  маски ведмежат, дошкільнята  за схемою  складали  порівняльні розповіді.

Розвиток дрібної моторики й оволодіння мовою — процеси паралельні, адже дрібна моторика – це рухи пальців та кистей рук. Відомо, що існує взаємозв’язок між розвитком м’язів  рук і  мовленням  людини.

Тому вчитель-логопед  стимулює різнобічні тактильні відчуття дитини за допомогою масажу рук, пальчикових  ігор, перебирання дрібних предметів, дотику до різних поверхонь, складання пазлів і мозаїки, зав´язування шнурків і застібання ґудзиків, що  впливає на прискорення процесів оволодіння мовою.

Найбільше дітям подобаються ігри та вправи на автоматизацію  звуків. Наприклад, у грі “Допоможіть змії дістатись до нірки”   дошкільнята викладають слід  кульками  та разом із логопедом  промовляють склади зі звуком «с»,  у грі «Заведи мотор трактора» – промовляють склади зі звуком «р»,  у  грі “Кому  що сниться?”  малята  за допомогою картинок промовляють речення зі словами, в назвах яких є звук “с”. 

Для навчання  диференціації звуків  педагог використовує такі ігри:  «Пригостимо  їжачків грибочками»,  “Допоможемо Смішарикам  зібрати урожай», діти підбирають картинки з відповідними звуками, наприклад:  “з”  та “ж”,    “ш”  та “с”.

Також вихованці  із захопленням шукають предмети у гідрогелі та камінцях «марблс», називаючи їх, автоматизовують звук у словах, розвивають дрібну моторику, збагачують словник. Вправи з камінцями «марблс» та гідрогелем сприятливо впливають на зміцнення нервової системи, покращення настрою,  зняття втоми та напруги.

Попереду   у  “чомусиків”  ще багато роботи,  але разом із дорослими  вони впевнено йдуть до гарних результатів!