Сторінка вчителів-логопедів

На сторінці вчителів-логопедів Вас вітають

       Ольга Олегівна Кошова                   

    Наталія  Сергіївна  Тіторчук      

   Мова – втiлення думки. Що багатша думка, то багатша мова. Любiмо ïï, вивчаймо ïï, розвиваймо ïï! Борiмося за красу мови, за правильнiсть мови, за приступнiсть мови, за багатство мови”. Максим Рильський           

Чому важливо, щоб мовлення дитини було правильним?  

Багато дітей в силу свого віку ще не знають, наскільки важливо для них навчитися правильно говорити, але батьки повинні розуміти, що навіть найменше порушення звуковимови може негативно вплинути на подальший розвиток дитини. Чому?

По-перше, в багатьох дітей у зв’язку з недоліками мовлення виникають психологічні проблеми – дитина соромиться свого мовлення, намагається менше говорити – і, як наслідок, вона стає більш замкнутою, нетовариською.

По-друге, порушення звуковимови в дошкільному віці є першою сходинкою до проблем в навчанні читання і письма в школі (виникають, так звані, дислексія – порушення читання та дисграфія – порушення письма).

І, нарешті, по-третє, мовлення – це один з найголовніших засобів пізнання світу, а тому погано розвинене мовлення буде перешкоджати повноцінному розвитку особистості.

 

Які групи для дітей з вадами мовлення функціонють у ЗДО №27 ?

  У ЗДО №27 функціонують  дві логопедичні групи, для дітей з загальним недорозвиненням мовлення.

   

   Для дітей із загальним недорозвиненням мовлення, створені добрі умови для корекційно – виховної роботи в групах     “Перлинка” та “Чомусики”.

Загальне недорозвинення мовлення (ЗНМ) – складне мовленнєве порушення, при якому у дитини з нормальним слухом та інтелектом порушуються усі компоненти мови: лексика, фонетика, граматика. Мовленнєвий недорозвиток може бути виражений в різному ступені: від повної відсутності мовленнєвих засобів спілкування до розгорнутого мовлення з окремими елементами лексико-граматичного та фонетичного недорозвитку.

У логопедичні групи  “Чомусики”  та  “Перлинки”  зараховуються  діти для корекційного навчання за програмою для дітей із загальним недорозвиненням мовлення терміном до шкільного навчання.

Працює з дітьми у логопедичній А  групі  вчитель-логопед Наталія Сергіївна Тіторчук,  в  логопедичній  “Б”групі – вчитель-логопед Наталія Олександрівна Шевчук.

 

 

Чи потрібно моїй дитині навчання у логопедичній групі?

  З метою ранньої діагностики мовленнєвих порушень двічі на рік вчителі-логопеди ЗДО №27  проводять логопедичне обстеження дітей усіх вікових груп. З результатами обстеження ознайомлюються вихователі груп  та батьки.

    Якщо в ході обстеження виявиться, що вашій дитині необхідні заняття з логопедом, Ви будете запрошені на консультацію. Логопед проінформує вас про стан мовлення вашої дитини, механізм порушення та шляхи подолання мовних вад.

Вас повинно насторожити, якщо:

 -Повна відсутність мовлення чи наявність звуконаслідувань зі значним використанням міміки та жестів.

 -Мовлення вашої дитини мало зрозуміле для оточуючих, або навіть для вас.

 -Дитина не вимовляє або вимовляє неправильно звуки рідної мови.

   Пропонуємо Вам таблицю, в якій наведений орієнтовний порядок засвоєння дітьми звуків нашої мови.

ВІК ДИТИНИ       ЗВУКИ МОВИ
Від 1 до 2 років     А, О, Е, М, П, Б
Від 2 до 3 років     У, І, И, Т, Д, В, Ф, Г, К, Х, Н, Й
Від 3 до 4 років     С, З, Ц
Від 4 до 5 років     Ш, Ж, Ч, Щ
Від 5 до 6 років    Л, Р

Дитина відчуває труднощі у вимові багатоскладових слів та слів зі збігом приголосних.

Ви спостерігаєте, що ваш малюк неправильно вживає відмінкові закінчення, не може висловити свою думку, уникає спілкування з оточуючими та однолітками.

  Ми переконані, що кожній дитині необхідно пройти обстеження у логопеда, навіть для того, щоб батьки переконалися у нормальному розвитку мовлення своєї дитини

     Які заняття проводить вчитель-логопед?

 В закладі дошкільної освіти №27 відповідно до санітарно-гігієнічних вимог обладнано логопедичний кабінет, в якому розміщено в достатній кількості методичний матеріал та обладнання, необхідні для успішної роботи вчителя-логопеда з дітьми (логопедичні зонди, шпателі, спирт, вата, велике дзеркало, настільні дзеркала, дошка, настільні ігри, предметні та сюжетні картинки, навчально-розвивальні посібники та дитячі іграшки, папки з інформаційними матеріалами, методична та педагогічна література, таблиці тощо). В достатній кількості кабінет забезпечено меблями з урахуванням віку дітей.

Під час навчально-виховного процесу у групах  для дітей із ЗНМ вчителі-логопеди ЗДО проводять різні форми роботи:  підгрупові та індивідуальні заняття.

                 

Індивідуальні заняття проводяться щоденно, в першу і в другу половину дня. Для кожної дитини планується індивідуальне заняття. Чітко визначається тема, мета, обладнання і хід заняття.

  Під час підгрупових  занять дітям пропонуються ігри та вправи на закріплення правильної вимови звуків, на розвиток процесів мислення, використовуються завдання зростаючої складності. Заняття мають чітко визначену структуру, цікаві по змісту. Підбираються доступні дітям завдання. До кожного завдання та гри підбирається відповідний демонстраційний і наочний матеріал.

 

Вчитель – логопед радо надасть відповіді та консультації  на хвилюючі питання батьків, та проведе індивідуальне корекційно – навчальне заняття з дитиною в присутності батьків. Залучення батьків до корекційної роботи допоможе підвищити результативність та  відчути дитині бажання батьків допомогти.

Вчителі-логопеди постійно виконують роботу, направлену на максимальну корекцію вад у розвитку мовлення дітей, працюють в тісному контакті з педагогами, які відвідують підгрупові та  індивідуальні заняття з дітьми, надають консультації для педагогічних працівників та батьків по використанню спеціальних методів та прийомів надання допомоги дітям, що мають недоліки у мовленні.

 

 

Що потрібно для оформлення дитини в логопедичну групу?

      В логопедичні групи зараховуються діти 3 – 5 річного віку, які мають різні відхилення мовленнєвого розвитку, виявлені логопедом.

     Обстеження дітей для зарахування їх в логопедичні групи проводиться такими спеціалістами: педіатром, отоларингологом, неврологом, психіатром, офтальмологом, хірургом (в разі потреби), логопедом, психологом.